ההבדל בין חלונות ודלתות ויניל ופיברגלס

הכרת ההבדלים בין חלונות ודלתות ויניל ופיברגלס יכולה לעזור בהחלטה  איזה חומר הכי מתאים לבית שלך ושל הלקוחות שלך

 

מה זה פיברגלאס?

פיברגלס הוא חומר מיוצר, כך שתמצאו מגוון רחב של תקני איכות וביצועים. מרווין מציעה שני סוגי פיברגלס שגם מספקים בידוד מעולה וגם בעלי יתרון של יציבות מימדית הדומה מאוד לזכוכית חלונות כך שהזכוכית ושלדת הפיברגלס מתרחבות ומתכווצות בקצבים דומים – מה שנותן עמידות פרימיום. הימנעו מפיברגלס עם ריכוז גבוה של פלסטיק וויניל, או עם נסורת וחומרי מילוי עץ. פיברגלס פרימיום המשמש בבניית חלונות מיוצר בפשטות עם סיבי פיברגלס ושרף בעלי חוזק גבוה ואינם נפולים או הופכים לשבירים בחום או קור קיצוניים. חלק מהחלונות משלבים את עמידות מזג האוויר של חיפוי פיברגלס או פיברגלס בחלק החיצוני עם פנים מעץ המגיבים טוב יותר לכתם או לצבע.

שני סוגי הפיברגלס השונים שמציעה מרווין הם Ultrex® פיברגלס ופיברגלס בצפיפות גבוהה. Ultrex פיברגלס הוא פיברגלס חזק ועמיד. הוא משמש לחלק החיצוני של מוצרי Marvin Elevate ולפנים ולחוץ של מוצרי Marvin Essential.  פיברגלס Ultrex חזק פי שמונה מויניל ופי שלושה מחומרי ויניל/עץ מרוכבים.

פיברגלס בצפיפות גבוהה הוא פיברגלס שחולק רבים מאותם מאפיינים של Ultrex אך הוא אפילו חזק יותר. הוא משמש לחלק החיצוני של מוצרי Marvin Modern ומחקה את המראה הנקי, התחושה והחוזק של אלומיניום ופלדה עם איכויות בידוד טובות יותר.

 

מה זה ויניל?

חלונות ויניל העשויים מויניל (בדרך כלל PVC) הם פחות יקרים, בעלי תחזוקה מועטה, ואם המסגרות אינן חלולות, הם מבודדים ראויים. מכיוון שחלקים חיצוניים כהים עלולים להתרכך או לצנוח מחום או מאור שמש ישיר, רוב חלונות הוויניל הם לבנים או צהובים, כך שמבחר הצבעים מוגבל. הם יכולים להיות שבירים גם בטמפרטורות קרות מאוד.

רוב החומרים המרוכבים המבוססים על פלסטיק, ויניל וויניל מיוצרים באמצעות חומרים תרמופלסטיים. חומרים תרמופלסטיים הם פולימרים שניתן לרכך באמצעות חימום לפני עיבוד ולאחר מכן להשאיר להתקרר ולהתקשות. לאחר התקררות, הם אינם מראים שינויים בתכונות הכימיות, כלומר ניתן להמיס אותם מחדש ולעשות בהם שימוש חוזר מספר פעמים. כאשר נחשפים לשמש, חומרים תרמופלסטיים מתחילים להתרכך. כלומר, מוצרים העשויים מחומרים אלה – כמו חלונות ודלתות מתחילים לא להתאים לפתחים שלהם באקלים חם, מה שמקשה על פתיחה וסגירה. זה גם יכול לגרום לאיטומים להיפגע.

 

לסיכום:

Marvin pultruded פיברגלס הוא חומר תרמוסטי שנוצר בתהליך כימי. בסוף תהליך הייצור מקבלים יותר מסך חלקיו. חומר מרוכב פיברגלס תרמוסטי לא יתרכך או יימס כאשר הוא נחשף לטמפרטורות סביבתיות. כתוצאה מכך, הוא עמיד יותר ללחץ ולטמפרטורה מאשר חומרים מרוכבים על בסיס ויניל.

Up
×