מדריך לבחירת חלונות לבית

בחירת חלונות לבית הוא צעד חשוב ומשמעותי בכל בניה או שיפוץ.
כאשר אנו מחליטים לשפץ או לבנות בית חשוב שחלק משמעותי בתכנון יעסוק בתכנון ובחירת החלונות.
הדבר הראשון שקופץ לראש כאשר חושבים על חלונות הוא- כמה מסובך זה כבר יכול להיות? כמה סוגי חלונות כבר קיימים? אני מתכנן בית שלם יש לי דברים יותר חשובים להתעכב עליהם. אז נכון זה לא חייב להיות מסובך, ומסתבר שבאמת יש הרבה סוגי חלונות, אבל כן חשוב לשים לב לבחירת החלונות כי לא רק שהחלונות משפיעים על מראה הבית מבפנים ומבחוץ, יש להם השפעה ישירה גם על בידוד הבית בימים קרים וחמים וכן גם על חשבון החשמל שלכם.

לפניכם מדריך קצר אך מקיף לבחירת סוג החלונות והתאמתם לבית החדש:

החומר ממנו עשוי החלונות – ישנם סוגים שונים מהם עשויים החלונות ולכל אחד יתרונות משלו.

חלונות אלומיניום – חזקים במיוחד ועמידים לאורך זמן בפני מצבי מזג האוויר השונים. חיסרון בולט של חלונות האלומיניום הינו בכך שהאלומיניום מוליך חום או קור ואינו מבודד כהלכה, לכן אנו במרווין משתמשים בשילוב של אלומיניום בחוץ ועץ בחלק הפנימי. היתרון הבולט של חלונות האלה הוא מחירם הזול יחסית.

חלונות בלגיים מברזל – פריט ארכיוני אשר נותר מימי המנדט הבריטי. הברזל מוליך את הקור או החום לתוך הבית ב"יעילות" רבה ולכן לחלונות האלה ערכי בידוד נמוכים ביותר אשר אינן עומדים בשום תקן מודרני. מעבר לכך, קיימת בעיית אמינות קשה הנובעת מהנטייה של הברזל להחליד לאורך זמן . עבודת הייצור של חלונות אלה מבוצעת בבתי מלאכה קטנים ואינה מפוקחת או עומדת בשום תקן של אטימות או בידוד טרמי ואקוסטי. כל מילה נוספת מיותרת.

חלונות עץ – חלונות עץ הם חלונות מרשימים ויפים במיוחד. עץ הוא אחד החומרים המבודדים ביותר שקיימים לבידוד בתים. העץ שובר את גשר הקור או החום בין החוץ לפנים בגלל היותו חומר לא מוליך. חיסרון בולט שעץ שאינו איכותי אינו מחזיק מעמד זמן רב והוא מושפע ממזג האוויר, לכן אנו במרווין משתמשים בחלון הכולל ציפוי אלומיניום כלפי חוץ ועץ כלפי פנים. ראוי לציין כי חלונות עץ מיובאים המיוצרים במפעלים מסודרים הם בד"כ יותר איכותיים בשל השימוש בעץ איכותי כגון מהגוני.

חלונות משולבי עץ ואלומיניום – אפשר לומר שחלונות העשויים משילוב שני החומרים הוא פתרון מושלם לבית, חלונות אלו משלבים את יופיו הטבעי של העץ בפנים הבית ואת יכולות הבידוד שלו, ואת חוזקו ועמידותו של האלומיניום כלפי חוץ. חלונות אלו תורמים רבות לעיצוב הבית בהיותם רהיט עיצובי ולא רק אמצעי לסגירת הפתח בקיר. השקעה בחלונות משולבים היא השקעה משתלמת לטווח הרחוק, חלונות אלו תורמים בחסכון בהוצאות החימום והקירור של הבית בעשרות אחוזים כל שנה.

בחירת הזכוכית – בסעיף זה אין צורך לפרט את סוגי הזכוכית השונים, ניתן לומר בפה אחד כי זיגוג כפול הכולל 2 לוחות זכוכית במילוי גז ארגון בין זכוכיות וציפוי פנימי המכונה LOW E שתפקידו לסנן את קרני השמש הוא סוג הזכוכית האידיאלי.- כאן אין מקום לפשרות! . מצד שני , בחירה בזכוכית כזו היא מיותרת במידה והחלון עצמו אינו מבודד.

תריסים כן או לא ? – רבים מתחבטים בשאלה זו. ההמלצה שלנו היא לא לרכוש תריסים במידה והחלון הוא בעל ערכי בידוד ואטימות גבוהים כמו חלונות מרווין. את בעיית ההצללה הפנימית אנו ממליצים לפתור באמצעות וילונות או צלונים פנימיים הקיימים בשפע בישראל. טעות נפוצה היא לחשוב כי התריס מבטיח הגנה בפני פריצות. זה לא נכון. ע"פ נתוני חברות הביטוח התריסים אינם "מפריעים" לפורצים בעבודתם. חיסרון בולט נוסף הוא ארגז התריס העליון המחדיר אוויר מבחוץ ופוגע קשות בבידוד הבית.

השלב המכריע הוא כמה חלונות באיזה גדלים ואיפה? – בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנה עליה בביקוש לפתחים גדולי מימדים בבתים, חלונות גדולים תורמים לכניסת האור הטבעי פנימה, אוורור הבתים וחסכון בעלויות חשמל. כמו כן חלונות בעלי מימדים גדולים מושפע מסגנון האדריכלות הנפוץ במדינות המערב ונותן מראה עיצובי ומודרני. אך במידה ואתם מחפשים לחסוך בהוצאות ההמלצה היא לבחור פתחים קטנים יותר ולפרוס את החלונות ברחבי הבית על מנת להכניס אור טבעי וליצור מחסומים מבחוץ אשר מונעים קרינה ישירה של השמש על החלון ע"י פרגולות צמחיה תריסים וכו'.

חשוב לזכור כי ההשקעה בחלונות היא השקעה לטווח רחוק, השקעה בחלונות המבודדים בצורה נכונה יעילים מאוד בחסכון באנרגיה וחשמל. טעות נפוצה היא השקעה בקירות מבודדים והתקנת חלונות פשוטים יותר, אך חשוב להבין כי כל האנרגיה שנחסכת ע"י קירות מבודדים אתם עלולים לאבד דרך החלונות.

Up
×