תאורה טבעית במטבחים כפריים

הסגנון הכפרי כובש את הישראלים
עיצוב בסגנון כפרי, הוא סגנון עיצוב שהפופולריות שלו עולה, והמגמה הזו בולטות באופן מיוחד בעולם עיצוב המטבחים. אם בסגנון פורבאנס או דווקא בסגנון קאנטרי אמרקאי, סגנון המטבח הכפרי אומץ באהדה רבה על ידי הקהל הישראלי, אולי מפני שהמראה הכפרי הולם את האופי החם של עיצוב הבתים בארץ, ואולי מכיוון שהגוונים הבהירים שמאפיינים לרב את העיצוב הכפרי, נהנה מאוד מכמויות השמש הישראליות שמחמיאות לסגנון הטבעי. כך או כך ניתן לראות את המטבח הכפרי מבוקש מאוד ושכח על פרשנויותיו השונות לבתים קטנים ובתים גדולים כאחד.

חומר טבעי כשחקן ראשי
חומריים טבעיים כגון עץ, מתכת ואריחי קרמיקה הם המשתתפים העיקריים במטבחים הכפריים כאשר עץ הוא השחקן הראשי, עדיף שיהיה מעובד בעבודת יד, והיופי שלו נשמר לאורך זמן, הוא מתיישן יפה, ואפילו הפגמים בו יפים. במקרים של מטבח כפרי עדיף להשתמש בעץ מלא בין אם יכול במראה משויף, מחורץ, עם פיתוחים וקרניזים למראה יותר רומנטי, או בעל מראה קלאסי ועם קווים נקיים. כל טכניקה משווה אופי אחר וסטייל שונה. ארונות המטבח הם אלמנט מאוד חשוב בעיצוב מטבח כפרי הם יכולים ללכת לכיוון של מטבח מאוד בהיר לבן או בגוון שמנת בכך למעשה להיות מושפעים מסגנון העיצוב הצרפתי נוסח פרובאנס, או לכיוון גווניו הטבעיים של העץ, ובכך הסגנון יהיה יותר אנגלי או אמרקאי.

תאורה במטבח כפרי
מטבחים כחלל שמתרחשת בו עבודה אינטסיבית צריכים להיות מוארים היטב. מטבח כפרי בפרט דורש תשומת לב רבה בתכנון התאורה, משום שהדגש בעיצובו הוא בחמימות, ותאורה נכונה מאוד משפיעה על כך מאוד. מטבחים שמוארים היטב צריכים לשלב כמה שכבות תאורה באותו החלל. תאורה טבעית, תאורה לעבודה, תאורה לאווירה, ותאורה דקורטיבית.

חלונות מארווין במטבח
מכיוון שכל המטבח הוא בעל אופי טבעי עם נגיעה של חזרה למקורות- אור טבעי יתאים לו באופן מושלם. חלונות גדולים עם פרופילים מעץ בהיר יחמיאו באופן מדויק וישלימו את התמונה הכללית. חלונות מארווין שמשולבים עץ ואלומניום הם מושלמים למטרה זו. העץ שפונה כללפי פנים משלים את האווירה הכפרית הטבעית, ואילו האלומניום שפונה כלפי חוץ מצטיין בעמידותו ונשמר לאורך זמן. על חוזק החלון ונשמר לאורך זמן. אם במסגרת תכנון המטבח ניתן למקם את חלונות המטבח כך שיפנו לאזור גינה ירוקה- זה יהיה עוד יותר מומלץ, משום ההגוונים הירוקים יעצימו את היופי של גווני העץ במטבח.

תאורה נוספת
בנוסף לתאורה טבעית, חשוב לדאוג לגופי תאורה חשמליים. גוף תאורה שמיועד לעבודה, כלומר תאורה ממוקדת על משטחי העבודה ואזורי העבודה. תאורה דקורטבית, כמו ספוטים מעל אזורי ארונות, ותאורה היוצרת אווירה, והכוונה בכךל תאורה חמה מפוזרת ונעימה שנותנת אור חוזר מהפינות ופרטים קישוטיים שמצויים בחלל.

Up
×