היתרונות בחלונות עץ משולב אלומיניום

חלונות עץ אלומיניום מורכבים מפרופיל עץ טבעי המופנה לפנים הבית, ופרופיל אלומיניום צבוע כלפי חוץ הבית. הייתי מגדיר זאת בקצרה- "ליהנות משתי העולמות".
אדריכלים הבוחרים לעבוד עם חלונות ודלתות עץ אלומיניום מתארים את החלון כ"רהיט"- זאת אומרת, החלון מהווה חלק מהקונספט העיצובי של הבית והוא בעל נוכחות רבה. השאיפה היא לא להסתיר אותו אלא להדגיש את הנוכחות שלו כמו כל אלמנט עיצובי אחר כגון מטבח, ריצוף, ריהוט ועוד.
כל זאת בניגוד לקונספט המודרני המנוגד הרואה בחלון אלמנט מינימלי בעל נוכחות מאוד מצומצמת ותפקידו אך ורק לחצוץ בין החוץ לפנים ולבודד את הבית.

יתרונות:
העץ הינו אחד החומרים המבודדים שניתן להשתמש בהם לבידוד מוגבר בבתים. הוא שובר את גשר הקור או החום בין החוץ לפנים בגלל היותו חומר לא מוליך.
מצד שני, האלומיניום מגן על העץ מפגעי האקלים החיצוני, בעיקר מקרינת השמש אשר פוגעת לאורך זמן בשכבות הצבע של העץ.
שילוב שתי הסעיפים הקודמים מביא לאמינות גבוהה מאוד של החלונות לאורך עשרות שנים
חיסכון בהוצאות חמום וגם קירור של הבית ברמה של עשרות אחוזים כל שנה. אין טעם להשקיע במעטפת מבודדת וכדומה אם החלונות יהיו אלומיניום מקומי. כל האנרגיה שתיחסך ע"י הקירות תתנדף החוצה דרך החלונות.
כל חלונות העץ אלומיניום המשווקים בישראל מיובאים מאירופה או ארה"ב. עובדה זו מהווה יתרון מכיוון שהמוצר נרכש ישירות מהמפעל היצרני ללא מתווכים. יש אחריות, יש אבא ויש אמא. לעומת זאת, חלונות אלומיניום המשווקים בישראל מגיעים ללקוח הסופי אחרי שעברו שלוש ידיים קודמות- יצרן הפרופילים, סוחר האלומיניום וקבלן האלומיניום. האחרון, מייצר את החלון עבור הלקוח.
מפרט הזכוכיות של המוצרים המיובאים הינו איכותי הרבה יותר מהמקובל בארץ וזאת בגלל התקנים המחמירים יותר בארצות אירופה וארה"ב. למשל, בחלון תוצרת ארה"ב הזיגוג הכפול הכולל גז ארגון בין הזכוכיות הינו סטנדרט ע"פ חוק , בעוד שבישראל זו המלצה בלבד.
בנייה ירוקה ומחזור אקולוגי- חלק מהסדרות היותר חדישות של החלונות האלה מורכבים מחומרים ידידותיים לסביבה ומבודדים ביותר כגון פיברגלאס. הטרנד האחרון בתחום הזה הוא חלונות המשלבים עץ בפנים ופיברגלאס כלפי חוץ. לדוגמא – Integrity windows
אופציות פתיחה רבות יותר כגון דלתות הרמוניקה ( אקורדיון ), חלונות הרמה אנכית, הרם והזז, פתיחה החוצה, קיפ פתיחה החוצה, חלון עגול הנפתח בסיבוב ועוד.

חיסרון:
החיסרון העיקרי הוא העלות היותר גבוהה של חלון עץ אלומיניום לעומת חלונות אלומיניום ישראליים. מצד שני, ויתור על תריסי הגלילה מאלומיניום חוסך כסף רב ופותח ללקוחות אפשרות להשקעה בחלונות מיובאים. לקוחות רבים כבר מבינים שתפקיד תריסי הגלילה אינו לבודד את הבית או לשמור עליו מפריצות. לשם כך יש פתרונות אחרים זולים יותר ויעילים יותר. נושא ההצללה לעומת זאת ניתן לפיתרון קל ונגיש באמצעות וילונות לסוגיהן השונים.
כמו כן, מדובר על חיסכון משמעותי בהוצאות החימום והקירור של הבית ולכן ההשקעה מחזירה את עצמה תוך שנים בודדות


Up
×